سامانه پایش آنلاین رودخانه ها در ارومیه نصب می شود

Posted on اکتبر 23, 2011

0



مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار در کشور اولین سامانه پایش آن لاین رودخانه های کشور در رودخانه شهر چایی ارومیه نصب می شود.


به گزارش  مهر، حسن عباس نژاد ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این طرح در حال حاضر مراحل تجهیز، ساخت ایستگاه و ساختمان متناسب با سامانه را طی می کند و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه آماده راه اندازی شود.

 

وی اعتبار اختصاص یافته به این طرح را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: این سامانه با هدف جلوگیری از ورود آلاینده ها به دریاچه ارومیه در خروجی سد شهرچایی و خروجی شهر ارومیه نصب می شود.

عباس نژاد همچنین از پایش آن لاین جزیره اشک دریاچه ارومیه خبر داد و اظهار داشت: این طرح نیز با هدف مدیریت این زیستگاه و گونه گوزن زرد در این جزیره اجرا می شود.

تمامی تالاب های حوزه دریاچه ارومیه احیا شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به احیای تالاب های حوزه دریاچه ارومیه طی سالهای اخیر گفت: احیای تالاب های اقماری حوزه دریاچه ارومیه به عنوان زوم حفاظتی این تالاب بین المللی در سالهای اخیر در حال اجراست.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای حفظ تقویت زیستگاه های حیات وحش و پرندگان مهاجر در این تالاب ها و نیز حفظ مهاجر پذیری دریاچه ارومیه صورت می گیرد که در این زمینه تالاب یادگارلو احیا و تالاب قوپی باباعلی نیز تا پایان سالجاری احیا می شود.

کاهش ۳۲ سانتیمتری آب دریاچه ارومیه

این مسئول در ادامه با اشاره به ادامه بحران دریاچه ارومیه بیان داشت: در حال حاضر آب دریچه ارومیه در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۳۲ سانتمتر کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به مدیریت بحران خشکسالی دریاچه ارومیه نیز گفت: با وجود ادامه روند بحرانی دریاچه ارومیه با تلاشهای اداره حفاظت محیط زیست استان وضعیت جزایر و زیست بوم های حیات وحش دروضعیت مناسبی به سر می برند.

Posted in: اخبار