۹ روحانی بر نحوه ذبح دام و طیور در گشتارگاهای زنجان نظارت دارند

Posted on اکتبر 4, 2011

0



مسئول دفتر نمایندگی خامنه‌ای در اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۹ نفر روحانی بر روند ذبح دام و طیور در ۱۲ کشتارگاه در استان زنجان نظارت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدسعید گلی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه در شش ماهه گذشته، ناظران به صورت مستمر حدود ۱۵۶ روز نظارت بر نحوه ذبح را در کشتارگاه‌ها کرده‌اند افزود: در این مدت زمان به صورت ساعتی هر ناظر ذبح، یک‌هزار و ۲۴۸ ساعت نظارت مستمر داشته و این ۹ نفر در مجموع ۱۱ هزار و ۲۳۲ ساعت در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان، نظارت انجام داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در راستای نظارت بر نحوه ذبح از استان زنجان نزدیک به ۲۰ نفر به کشور برزیل اعزام شده، افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، ایران جزو معدود کشورهایی است که ناظران با جدیت و رعایت ضوابط دقیق شرعی و بهداشتی به ذبح دام و طیور نظارت می‌کنند.

حجت الاسلام گلی تعداد ذابحین موجود در استان را ۱۰۶ نفر عنوان کرد و افزود: این ذابحین همگی دوره‌های مربوط به ذبح شرعی را گذرانده‌اند و همه ساله دو دوره ذبح برای این افراد برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه تا سال ۸۷ قانونی در رابطه با نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه‌ها وجود نداشت و تنها بر نحوه ذبح بهداشتی نظارت صورت می‌گرفت، افزود: در سال ۸۷ قانون نظارت بر نحوه ذبح ایجاد شد.

حجت الاسلام گلی به اهمیت حلال خوری در دین اسلام اشاره کرد و افزود: رعایت احکام الهی در ذبح دام و طیور و آبزیان اهمیت چشمگیری دارد زیرا خداوند یکی از صفات لازم را در رسیدن به هدف خلقت حلال خوری معرفی می کند.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبران توصیه می کند که از غذاهای پاک و طیب استفاده کنید تا عمل صالح انجام دهید و چون ائمه معصومین (ع) از هر خطایی بری هستند این دستورات به کل خلقت بیان شده است.

حجت الاسلام گلی با بیان اینکه نهاد نمایندگی خامنه‌ای در جهادکشاورزی فرآیند کشتار را ساماندهی کرده، افزود: این نهاد به منظور هرچه بهتر و بیشتر جهت نظارت بر پاکی گوشتهای موجود در بازار اقدامات منسجمی اجرا می کند.

مسئول نهاد نمایندگی خامنه‌ای در اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه تا سال ۸۷ قانونی برای نظارت ذبحی شرعی به صورت مدون وجود نداشت، گفت: از سال ۸۷این قانون به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است.

Posted in: اخبار